Wat te doen bij klachten
Het kan zijn dat u niet tevreden bent over de gang van zaken of hier iets anders van had verwacht. Indien dit bij u het geval is horen wij dat graag en proberen we samen te zoeken naar een oplossing. In onze praktijk hebben we de afspraak dat wij ons houden aan de Beroepsethiek voor Psychologen. Hier staan een aantal regels waar wij ons aan dienen te houden en waar u ons op mag aanspreken. Onze voorkeur is dat u eerst uw behandelaar aanspreekt. Deze zal uw klacht serieus nemen en met u opzoek gaan naar een oplossing. Indien u er met haar niet uitkomt, kunt u contact opnemen met één van de medewerkers van de samenwerkende praktijk: Praktijk voor Pedagogische en Psychologisch Hulpverlening (info@orthopedagogenpraktijk.nl of tel. 055-5337718). Deze zal u uitnodigen voor een gesprek over uw klacht. Ook zij zoekt samen met u naar mogelijke oplossingen.
Mochten wij er samen niet uitkomen, dan kunt u voor informatie of het indienen van een klacht terecht bij het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Deze instantie beschikt over een onafhankelijke klachtencommissie. Het College van Toezicht neemt klachten in behandeling. De klacht moet gaan over het beroepsmatig handelen van de psycholoog (zie Beroepscode). Meer informatie over de procedure vindt u op www.psynip.nl.